معرفی نمادهای بازار سرمایه

نماد مبین یا شرکت مبین انرژی خلیج فارس : ارزش بازار در بورس و هیئت مدیره

مبین ( شرکت مبین انرژی خلیج فارس ) یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی متمرکز در دنیا محسوب می شود، این مجتمع در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در پنج بخش مجزا و مساحت ۸۸ هکتار ساخته شده است. وظایفی که شرکت مبین انرژی خلیج فارس بر عهده دارد شامل تولید و توزیع برق و بخار و همچنین تولید و توزیع اکسیژن، نیتروژن، هوای سرویس و هوای دقیق می باشد.

معرفی شرکت مبین انرژی خلیج فارس یا مبین

هدف از احداث این مجتمع صرفه جویی در هزینه های سرمایه گذاری و تولیدی و کاهش قیمت تمام شده انرژی مصرفی مجتمع های مستقر در منطقه بوده است. مجتمع مبین بزرگترین طرح یوتیلیتی متمرکز کشور را دارا می باشد و در نوع خود یکی از بزرگترین پروژه های کشور محسوب می شود که با موفقیت به سرانجام رسید و در سال ۱۳۷۹ در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصویب و به نام شرکت مبین احداث گردید.

یکی از دیگر اهداف شرکت رسیدن به خودکفایی کامل می باشد زیرا با توجه به شرایط کنونی کشور که تحت سخت ترین تحریم ها قرار دارد، رسیدن به خود کفایی در تمام زمینه ها برای کشور ضرورت بسیار زیادی دارد از این رو دولت نیز برای رسیدن به خود کفایی شرکت ها بودجه مناسبی نیز تعبیه کرده است تا به شرکت ها در این راستا کمک شود تا بتوانند به خود کفایی برسند.

واحد های شرکت

  1. واحد تولید برق: این واحد در مواقع اضطراری می تواند ۳۰۰۰ متر مکعب ظرفیت تولید کند که در نوع خود بی نظیر و یا حتی کم نظیر است. همان طور که می دانید تولید برق یکی از امر های مهم و حیاتی در صنایع تولیدات و انرژی به شمار می رود.
  2. واحد تولید بخار: این واحد شامل ۸ واحد بویلر بازیافتی می باشد که ظرفیت ۳۳۰ تن در ساعت را دارا می باشد. در واقع می توان این گونه گفت که قلب تپنده هر واحد تولیدی که چنین رسالتی دارد، واحد تولید بخار ان است و باید به ان قسمت توجه ویژه بشود.
  3. واحد آب خنک کننده: این واحد شامل ۶ دستگاه می باشد که هر یک با ظرفیت ۷۵۰۰ متر مکعب فعالیت می کنند. با توجه به این که واحد خنک کننده بسیار گسترده و حیاتی است، شش دستگاه زیر مجموعه ان هستند و با بکار گیری همه ان ها می توان این واحد را کامل دانست.

با توجه به قرار گیری شرکت در یک منطقه استراتژیک اقتصادی، اهمیت توان تولید شرکت بسیار زیاد می باشد، همچنین به دلیل تحریم های که در کشور وجود دارد می بایست ظرفیت تولید به حداکثر میزان خود برسد تا نیاز داخلی را تأمین کند در غیر این صورت کشور در زمینه انرژی دچار مشکل می شود زیرا در شرایط کنونی فقط روی ظرفیت داخلی می توان حساب کرد و هر طور که شده باید حداکثر استفاده را از این ظرفیت داخلی برد.

با توجه به تحریم های به وجود امده در زمینه صنعت و معدن و تجارت، تمامی واحد های فعال در این زمینه عزم خود را جزم کرده اند تا واردات محصول و مواد اولیه از خارج کشور را به حداقل و در برخی موارد به صفر برسانند و با علم و نبوغ ایرانی کار های خود را به پیش ببرند.

البته لازم به ذکر است که شروع هر کاری بدون اشکال نیست و ما برای این که در این زمینه خود کفا شویم لازم است ازمون و خطا های بسیاری را انجام داده و بهترین راه و روش را برگزینیم. ما در این باره راه های نرفته بسیاری را در پیش روی خود داریم و باید همزمان با وفق دادن خود با مسائل و مشکلات پیرامون، بهترین انتخاب را انجام داده تا در این راه پیروز شویم.

افزایش سرمایه شرکت مبین انرژی خلیج فارس یا مبین

در این باب خبر های ضد و نقیض بسیاری منتشر شد که حتی خبر از افزایش سرمایه 90 درصدی این سهم می داد اما با بررسی های انجام شده تیم ایران بورس، هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد در دست نیست و به محض دریافت اطلاعات صحیح ان را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

لیست هیئت مدیره مبین

مدیران شرکت مبین انرژی خلیج فارس در تلاشند شرکت را در راستای هدفی که برای آن ترسیم شده است هدایت کنند و بازدهی شرکت را ارتقا دهند، البته علاوه بر مدیران کارکنان شرکت نیز باید هدف شان پیشرفت شرکت باشد و همه دست به دست هم دهند تا شرکت در زمینه پیشرفت گام بردارد در غیر این صورت تمام برنامه ها و طرح هایی که برای شرکت ریخته شده است بی ارزش می شود. یکی دیگر از وظایف مدیران شرکت این است تا خواسته سهام داران شرکت را برآورده سازند و حافظ سرمایه داران شرکت باشند.

سهامداران مبین شرکت ها و کارخانه جات مختلفی می باشند که هر کدام از این سهام داران برای رسیدن به سود روی این نماد سرمایه گذاری کرده اند و سهام این شرکت را خریده اند، در واقع هدف اصلی از سهام داری نیز همین سود آوری می باشد و اگر سود آوری در کار نباشد دیگر سرمایه گذاری بر روی شرکتی دیگر معنا پیدا نمی کند.

شرکت مبین نیز با در نظر گرفتن این اصل همیشه سعی بر آن دارد تا با سود آوری بیشتر سهام داران خود را راضی نگه دارد زیرا هرچه سهام دار از عملکرد شرکت بیشتر راضی باشد کمک مالی بیشتری به شرکت نیز می کند که این بسیار عالی می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت که در ادامه مطلب آدرس آن را برایتان قرار خواهیم داد لیست سهام داران شرکت را مشاهده کنید.

ارزش بازار شرکت

این را باید بدانید که ارزش بازار نماد مبین یا هر نماد دیگری روزانه تغییر می کند و هیچ گاه ثابت باقی نمی ماند و شما می توانید برای اطلاع از تغییر ارزش هر نماد به بازار بورس مراجعه کنید و تغییرات ارزش هر سهم را مشاهده کنید و در صورتی که قصد ورود به سهام شرکتی را دارید آن را تحلیل کنید تا بتوانید در زمانی مناسب وارد سهم شوید.

در حقیقت تحلیل کردن سهام مورد نظر بسیار اهمیت دارد و دلیل این امر نیز ان است که به شما کمک می کند سهم مورد نظر خود را با کم ترین قیمت بتوانید بخرید و بعد از ان نیز سود اوری خوبی داشته باشید. برای مثال زمانی که نماد مبین به مجمع رفت و به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب متوقف شد، چند روز با ضرر و زیان مواجه شد و دلیل ان هم کاملا طبیعی و منطقی است.

زمانی که یک سهم یک دوره معین را طی می کند برای اصلاح در یک شیب نزولی قرار می گیرد و ضرر می دهد. اگر از تحلیل گرفتن بهره ببرید، در روزهای پایانی روند اصلاح شما می توانید سهم مورد نظر خود را با کم ترین قیمت خریداری کرده و بعد از ان که روند اصلاح متوقف شد سود خوبی از ان ببرید. دقیقا به همین دلیل است که تحلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این تحلیل ها می تواند از چند روش و چند نوع باشد که در مقالات پیشین به کرات راجع به ان ها توضیح داده ایم و به شما توصیه می کنیم که مطالب قبلی ما را حتما بخوانید تا با انواع تحلیل های استاندارد و خوب اشنا شوید تا بتوانید در بازار بورس از ان ها بهره بگیرید.

خرید سهام مبین

در خرید یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که در زمان مناسب خریداری کنید حتی اگر سهام شرکت بسیار بنیادی باشد و شما در زمان نامناسب سهام آن را خریداری بکنید متحمل ضرر های بسیاری خواهید شد پس در خرید سهام شرکت مبین انرژی خلیج فارس یا هر سهام دیگری سعی کنید یا اگر خودتان تحلیل بلد هستید خودتان تحلیل کنید یا از افراد با تجربه برای وارد شدن به هر سهم مشورت بگیرید.

در حقیقت شما می توانید سبد گردانی پرتال بورسی خود را به دست یک کاردان با تجربه بسپارید و اجازه دهید تا تمام تحلیل ها و رصد های مورد نیاز بازار بورس را او انجام دهد. اما با این وجود بهتر است که خود شما نیز راه و روش خرید و فروش سهام ها را کاملا یاد بگیرید تا بتوانید موفق تر از دیگران در این زمینه عمل کنید.

همان گونه که پیش تر گفتیم، برای خرید سهام شما مستلزم ان هستید که تحرکات دوره ای سهم و نماد مورد نظر خود را برای مدتی زیر نظر بگیرید تا زمانی که سهم به مجمع رفت و یا در دوره اصلاحات قرار گرفت بتوانید روز های اخر ان سهم را پیش بینی کرده و اقدام به خرید کنید. زمانی که سهم مورد نظر یعنی مبین را خریدید باید منتظر باشید تا روز های سبز دوباره رخ بنمایانند.

مسلما بعد از هر دوره روند نزولی روند صعودی خوبی در انتظار سهم است و شما نباید هیچ گاه نا امید شوید و با عجله و از روی هیجان اقدام به فروش سهم بکنید زیرا در این صورت صف های فروش پر می شوند و سهم روز های بیش تری را منفی می دهد و گاها ممکن است شما نتوانید هیچ گاه ان سهم را بفروشید و به اصطلاح در صف های فروش گیر کنید که البته در این خصوص در پایین بیش تر توضیح می دهیم.

فروش سهام مبین

برای فروش سهام شرکت مبین انرژی خلیج فارس می توانید سهام خود را مطابق با ارزشی که بر روی تابلو دارد به فروش بگذارید و از جمع سهام داران شرکت خارج شوید. اگر شما در زمانی مناسب وارد سهم شده باشید و در زمانی مناسب نیز سهام خود را به فروش گذاشته باشید بدون شک سود زیادی به شما خواهد رسید زیرا این تاکتیک بازار سرمایه است.

همان طور که گفتیم اگر بدانید در چه زمانی باید سهام خود را بفروشید هیچ گاه ضرر نخواهید کرد و بالعکس سود های خوبی را نیز به دست خواهید اورد و به سرمایه شما نیز افزوده خواهد شد. اما اگر ندانید که کی اقدام به فروش سهم کنید ممکن است که هم در معرض ضرر قرار بگیرید و هم سود ناچیزی را به دست اورید که اگر اطلاعات بیش تری در این زمینه داشتید می توانستید با سود بیش تری از ان خارج شوید.

اینکه در زمان مناسب بخرید و در زمان مناسب نیز بفروشید و برای اینکه این زمان های مناسب را بدانید نیاز است هم سطح آگاهی خود را بالا ببرید و هم اینکه با تجربه تر شوید. در فروش نکته دیگری که باید رعایت کنید تعیین استراتژی برای خودتان است و باید به آن استراتژی پایبند نیز باشید، در بازار بورس اگر استراتژی نداشته باشید مانند کلافی سر درگرم خواهید بود و سرمایه خود را از دست می دهید پس استراتژی در بازار سرمایه یکی از عوامل مهم و ضروری می باشد.

اطلاعات تماس شرکت مبین انرژی خلیج فارس

تلفن تماس با مبین1: ۰۲۱۸۸۲۰۰۴۵۵

آدرس شرکت مبین انرژی خلیج فارس: تهران، خیابان ولی عصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان دامان افشار، پلاک ۵۰

آدرس کارخانه: بوشهر، شهرستان عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سایت شرکت پتروشیمی

شما می توانید از طریق راه های بالا با شرکت در تعامل باشید.

شما می توانید با وضعیت این شرکت در جدول بورس آشنا شوید.

سوالات متداول

  1. ایا برای خرید و فروش سهم مبین نیازمند سبد گردان هستید؟

    این مسئله کاملا شخصی است و اگر شما بتوانید که اطلاعات بیش تری در این زمینه کسب کنید نیازی به شخص دیگر نخواهید داشت.

  2. ایا این سهم بنیادی است؟

    در حقیقت سهم مبین یکی از سهم های بنیادی خوب به شمار می رود.

  3. ایا تحلیل های مختلف برای خرید و فروش سهم مبین مورد نیاز است؟

    شما برای هر سهم دیگری که مد نظر داشته باشید نیازمند این مسئله خواهید بود که از روش های تحلیلی بهره بگیرید و با توجه به ان ها روند بازار را مورد بررسی قرار داده و اقدام به معامله و خرید و فروش بکنید و سهم مبین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به این مقاله امتیاز دهید :

Recent Posts

متاتریدر چیست؟ آموزش متاتریدر 4 و 5 رایگان و حرفه ای

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که با انواع ابزارهای مالی،…

5 ماه ago

نحوه معاملات روزانه EURUSD: استراتژی ها، اندیکاتورها و مدیریت ریسک

به دنیای معامله روزانه خوش آمدید که در آن بازارهای مالی جهانی پیچیدگی های خود را نمایش می دهند. در…

6 ماه ago

نرخ تورم چیست، چگونه محاسبه می شود و تاثیر آن در فارکس؟ +پیش بینی نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مفاهیم کلیدی در علم اقتصاد است که نشان دهنده تغییرات قیمت کالا و خدمات در یک…

6 ماه ago

پیش بینی قیمت طلا چگونه است؟ | سیگنال طلا رایگان

قیمت طلا یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی است. طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند و…

6 ماه ago

رئیس جمهور آرژانتین، دلار را ارز ملی می کند! آیا دلارسازی برای ایران نیز مفید است؟

با سلام، من نوید رمضانی هستم و تحلیل گر مالی شما. در این مقاله خبری، قصد دارم به شما بگویم…

6 ماه ago

نقش اوپک در بازار نفت امروز | تصمیمات اوپک چقدر مهم است؟

سلام، من نوید رمضانی هستم، تحلیل گر مالی و علاقه‌مند به بازار نفت. در این مقاله قصد دارم با شما…

6 ماه ago