معرفی نمادهای بازار سرمایه

نماد وبانک (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ایران)

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک، یکی از بزرگ ترین هلدینگ های ملی از لحاظ تعداد شرکت های زیرمجموعه و تنوع در صنایع مختلف است که در سال 1370 به صورت سهامی عام با نام سرمایه گذاری بانک ملی ایران شروع به کار کرد و در سال 1371 نیز با شماره ثبت 89584 و شناسه ملی 10101339590 به ثبت رسمی در کشور رسید. این شرکت در سال 1389 نام خود را به شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی تغییر داد.

سرمایه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک، فعالیت خود را با صد میلیارد ریال آغاز کرد و به تدریج در مدت سال های اخیر طی مصوبات مختلف، سرمایه خود را تا مبلغ 16،250 میلیارد ریال افزایش داده است.

زمینه های فعالیت شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

  1. در قدم اول، این شرکت پس از تحلیل و ارزیابی اولیه، نسبت به سرمایه گذاری بر راه اندازی یا توسعه پروژه های مختلف در صنایع گوناگون اقدام می کند.
  2. یکی از سیاست های شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، راه اندازی شرکت های زیرمجموعه در صنایع مختلف است و این شرکت هیچگونه محدودیتی در ورود به صنایع متنوع برای خود قائل نیست که این خود یکی از مواردی است که در مدت 28 سال فعالیت این شرکت، موجب رشد روزافزون آن شده است.
  3. یکی از زمینه هایی که سرمایه گذاری توسعه ملی در آن فعالیت چشمگیری داشته است، خرید، بازسازی، و اداره بنگاه های اقتصادی در کشور است که کمک زیادی به رشد این شرکت در زمینه مالی کرده است.
  4. شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه مالی همچنین خط مشی خود را بر ارائه مشاوره و کمک به بقیه شرکت ها به منظور ورود به بازار بورس داخلی و خارجی قرار داده است.
  5. سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک، در حال حاضر یکی از قدرتمندترین شرکت های فعال در زمینه انجام معاملات بورس و خرید و فروش سهام است که کمک شایانی به اقتصاد کشور نموده است.
  6. گروه توسعه مالی همچنین نسبت به ارائه مشاوره و خدمات در زمینه های کسب و کار و امور مدیریتی، گسترش امور بازرگانی از طریق امور نمایندگی در داخل و خارج از کشور، و سایر فعالیت های مالی و اقتصادی که در حوزه مجاز و قانونی کشور انجام می شود، اقدام می کند.

ارزش سهام وبانک در بازار بورس چقدر است ؟

در حال حاضر، نماد وبانک در بازار بورس در بازه قیمت بین 23،390 ريال تا 25،850 ريال خرید و فروش می شود و نسبت هر سهم وبانک در بازار 68% است. ارزش سهام وبانک در بازار بورس کشور تاکنون به مرز 417،462،5 میلیارد ریال رسیده است که این مقدار به نسبت انجام معاملات در بازار متغیر و به طور پیوسته در حال به روز رسانی است. برای بدست آوردن ارزش ذاتی وبانک توصیه می شود مقاله چگونه گی بدست آوردن قیمت سهام تهیه شده در سایت ایران بورس را مطالعه بفرمایید.

هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه تولید ملی

بر اساس آخرین آگهی تغییرات اعلام شده از سوی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک در سال 1398، مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت به شرح زیر هستند :

امیر تقی خان تجریشی عنوان مدیر عامل این شرکت را بر عهده دارد و از اعضای هیأت مدیره به شمار می رود.

محمود اصلانی شهرستانی رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی است که از نمایندگان شرکت مدیریت توسعه نگاه پویا است که از شرکت های زیرمجموعه گروه توسعه ملی می باشد.

حسین فرزان اصل سمت نایب رئیس هیأت مدیره را در گروه توسعه ملی بر عهده دارد که همچنین نماینده شرکت خدمات مدیریت سرمایه مدار (از شرکت های زیرمجموعه توسعه گروه ملی) می باشد.

فرهاد زرگری یکی از اعضای هیأت مدیره گروه توسعه ملی است که از شرکت ملی مسکن و صنایع ساختمان به عنوان نماینده در این هیأت قرار دارد.

علیرضا شریفی نیز یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره در گروه توسعه ملی است که نماینده بانک ملی ایران در این هیأت مدیره به شمار می رود.

سهامداران وبانک

عمده سهام شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک در بازار بورس را خود این شرکت در اختیار دارد که این میزان حدود 62،6% محاسبه شده است.

بانک ملی ایران در جدول سهامداران گروه توسعه ملی با 26،7% سهام در جایگاه دوم قرار می گیرد.

شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی در این جدول، 2،5% سهم را داراست.

سایر سهامداران شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک دارای 8،2% سهم هستند.

افزایش سرمایه 68 درصدی نماد وبانک

نماد وبانک از طرف صندوق سرمایه گذاری توسعه ملی موظف شد که افزایش سرمایه را از سرمایه های اندوخته انجام دهد و تمام سهام داران دعوت کرد که در این مجمع شرکت کنند و تصمیماتی در خصوص افزایش سرمایه 68 درصدی اتخاذ کنند.

بر اساس خبر اعلامی قرار شد که نشست تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه 68 درصدی در ساعت 10 ششم مهر ماه در میدان ونک خیابان خدامی پلاک 89 انجام شود و تمام سهام داران اصلی نیز حضور داشته باشند و نظر بدهند.

طبق این نشست انجام شده سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، افزایش سرمایه را انجام داد و سرمایه فعلی نماد وبانک را از 1.62 هزار میلیارد تومان به 2.72 هزار میلیارد تومان افزایش داد. لازم به ذکر است که تامین مالی این نماد معاملاتی از سایر اندوخته های خود انجام می شود.

توقف نماد وبانک

بعد از گذشت چندین روز از افزایش سرمایه نماد معاملاتی وبانک متوقف شد و جلوی معاملات گرفته شد. این اتفاق زمان رخ داد که با شروع بازار بورس، در یک ربع اول معاملات بدون مشکل انجام می شد اما به یک باره جلوی ان بسته شد و حجم معاملات به صفر رسید و کسی دیگر توان داد و ستد کردن را نداشت. دلیل این امر آن بود که در پی کاهش حدود 30 درصدی سود در صورت های مالی تلفیقی و انجام محاسبه اشتباه سهم اقلیت توسط کارشناسان این شرکت در اسفند ماه، موجب شد که جلوی این سهم گرفته شود.

البته عده ای از کارشناسان عقیده دارند که با توجه به تعدیل 16 درصدی رو به رشدی که اتفاق افتاد، توقف نماد دلیلی نداشته و نباید این کار صورت می گرفته است اما به هر حال کاهش سود تلفیقی با میزان 24 درصد، باعث بسته شدن این نماد گردید.

زمانی که علت را از این ارگان جویا شدیم، مدیر عامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی پاسخ داد که: در سالیانی که گذشت مجمع سالانه شرکت های صنایع بهشهر و هم چنین با وجود بانک اقتصاد نوین، با کمی تاخیر نسبت به ما برگزار شد و طبیعتا سود حاصل نیز با تاخیر در صورت های مالی ما قرار می گرفت اما باز هم تمام تلاش خود را به کار بردیم که مجمع های مربوط به این دو ارگان، در 24 و 25 تیر برگزار شوند و اختلالی در روند آن ها به وجود نیاید.

مدیر عامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ادامه داد که سود سال گذشته این دو شرکت در صورت های مالی ما یعنی وبانک لحاظ شده است و دلیل این که بازار بورس از این اقدام خبری نداشت این بود که اطمینان 100 درصدی در مورد برگزاری مجمع راجع به این دو شرکت در دست نبوده و خبر های قطعی در رابطه با روند نصمیم گیری وجود نداشت.

او هم چنین در رابطه با دیگر شرکت های زیر مجموعه خبر داد که در برخی از موارد سود های تقسیمی بیش تر از سود های مورد انتظار ما بوده است که این نکته نیز در خود توجه است. با این وجود، سود اصلی شرکت که روی ان برنامه ریزی هایی انجام شده بود، با سود تلفیقی هم تراز شده اند و 16 درصد روند رو به رشد داشته اند که بسیار مطلوب بوده است.

مزایده چهار ملک در سه استان توسط نماد وبانک

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک) خبری را منتشر کرد که مزایده چهار ملک تولیدی تجاری، مسکونی، اداری و صنعتی در شهر هایی مانند تهران، اصفهان و هرمزگان را استارت زده است. هم چنین واگذاری این چهار ملک همگی به صورت نقدی بوده و زمانی که نماد متوقف شود، فردای ان روز بازگشایی انجام می شود و می توان معاملات را از سر گرفت.

با توجه به این اخبار تمام افرادی که خواستار این هستند که در این مزایده شرکت کنند، باید روز چهارشنبه یعنی 16 آذر ماه از ساعت نه صبح تا پنج بعد از ظهر اقدام به این کار نمایند. البته توجه داشته باشید که روز باز گشایی پاکت های مزایده 23 اذرماه می باشد و شما می توانید همه روزه در ساعات اعلام شده، به جز روز های تعطیل در این مزایده شرکت نمایید.

زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک شامل هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه متعددی است که در صنایع مختلف و متنوعی در حال فعالیت هستند.

  1. شرکت بین الملل ساختمان و صنعت ملی، که موضوع فعالیت آن در زمینه سرمایه گذاری بر پروژه های عمرانی و ساختمانی در داخل و خارج کشور است و در حال حاضر با سرمایه بیش از 900 میلیارد ریال، به انجام امور ایجاد و راه اندازی، ارائه خدمات مشاوره، توسعه، نوسازی، بازسازی، وسایر فعالیت های مرتبط می پردازد.
  2. شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی، که از زمان ثبت آن در سال 1387 تاکنون با نام های مختلفی اعم از شرکت پتروشیمی توسعه ملی و شرکت توسعه ملی فولاد تربت حیدریه مشغول به فعالیت بوده، در سال 1391 در جایگاه یکی از شرکت های زیرمجموعه سرمایه گذاری گروه تولیدی ملی قرار گرفت و در زمینه های اکتشاف، استخراج، و بهره برداری از معادن سنگ آهن به کار خود ادامه داد.
  3. شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی، که با نام شرکت گروه صنایع ثروت آفرین در سال 1382 آغاز به کار نمود، پس از تصویب لایحه در مجمع عمومی سهامداران در سال 1383، به شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی تغییر نام داد و زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ایران محسوب می شود. زمینه فعالیت شرکت شامل کلیه امور مرتبط با بازار بورس، سهام، و اوراق مشارکت است و در حال حاضر با سرمایه 4،500 میلیارد ریال مشغول به انجام امور مرتبط با خرید و فروش سهام می باشد.
  4. شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، در سال 1382 با سرمایه اولیه صد میلیون ریال آغاز به کار نمود و تا سال 1396 سرمایه خود را به 4،800 میلیارد ریال افزایش داد. فعالیت این شرکت شامل کلیه امور مرتبط با صنایع سیمان می باشد.
  5. شرکت توسعه صنایع بهشهر، در سال 1349 با نام شرکت توسعه صنایع آرین شروع به کار نمود و در سال 1350 نام خود را طی مصوبه ای به توسعه صنایع بهشهر تغییر داد. زمینه فعالیت این شرکت مشمول سرمایه گذاری و مشارکت در خرید و فروش سهام و اوراق بهادار، قرضه و مشارکت می باشد.
  6. شرکت پتروشیمی شازند، که در سال 1363 آغاز به کار کرد، با بیش از 36 سال سابقه، با توسعه فازهای مختلف خود و بالا بردن ظرفیت تولید تا 1،469،000 تن در سال، نقش مهمی در صنایع پتروشیمی کشور ایفا کرده است.

راه های ارتباطی با نماد وبانک برای خرید و فروش سهام

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با نماد وبانک در حال حاضر کلیه صورت های مالی و اطلاعات سهام خود را از طریق سایت شرکت به آدرس http://www.tmico.ir، سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس http://www.tsetmc.com ، و سایت سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کُدال) به آدرس https://www.codal.ir منتشر می کند.
همچنین برای تماس با شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی می توانید به سایت شرکت مراجعه یا از طریق اطلاعات تماس زیر با شرکت ارتباط برقرار کنید:

محل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در شهر تهران به آدرس میدان ونک، خیابان شهید خدامی، بعد از پل کردستان، پلاک 89 قرار دارد.

تلفن های تماس شرکت: 02185599000 و 02185598000 می باشند.

آدرس ایمیل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی نیز بدین شرح است:
tmgic@tmgic.ir

سوالات متداول

  1. برای شرکت در مزایده ملکی وبانک در چه ساعتی می توان اقدام کرد؟

    همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می توانید اقدام کنید.

  2. آیا شرکت در مزایده در روزهای تعطیل نیز امکان پذیر است؟

    خیر در روزهای پنج شنبه و جمعه نمی توانید در مزایده شرکت کنید.

  3. آیا سهام وبانک بخ طور کلی روند رو به رشد داشته است؟

    بله به طور کلی این نماد از سهام های خوب در بازار بورس است.

به این مقاله امتیاز دهید :

Recent Posts

متاتریدر چیست؟ آموزش متاتریدر 4 و 5 رایگان و حرفه ای

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که با انواع ابزارهای مالی،…

5 ماه ago

نحوه معاملات روزانه EURUSD: استراتژی ها، اندیکاتورها و مدیریت ریسک

به دنیای معامله روزانه خوش آمدید که در آن بازارهای مالی جهانی پیچیدگی های خود را نمایش می دهند. در…

6 ماه ago

نرخ تورم چیست، چگونه محاسبه می شود و تاثیر آن در فارکس؟ +پیش بینی نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مفاهیم کلیدی در علم اقتصاد است که نشان دهنده تغییرات قیمت کالا و خدمات در یک…

6 ماه ago

پیش بینی قیمت طلا چگونه است؟ | سیگنال طلا رایگان

قیمت طلا یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی است. طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند و…

6 ماه ago

رئیس جمهور آرژانتین، دلار را ارز ملی می کند! آیا دلارسازی برای ایران نیز مفید است؟

با سلام، من نوید رمضانی هستم و تحلیل گر مالی شما. در این مقاله خبری، قصد دارم به شما بگویم…

6 ماه ago

نقش اوپک در بازار نفت امروز | تصمیمات اوپک چقدر مهم است؟

سلام، من نوید رمضانی هستم، تحلیل گر مالی و علاقه‌مند به بازار نفت. در این مقاله قصد دارم با شما…

6 ماه ago