اخبار فارکس

?چرا برخی از اقتصاددانان نسبت به افزایش ارزش دلار تردید دارند؟

با اخبار فارکس فکتوری ایران بورس همراه باشید تا از بازار پیشی بگیرید.

پس از کاهش تعداد مشاغل در هفته گذشته، دلار در برابر همتایان اصلی خود افزایش یافت و جذابیت دلار را به عنوان یک ارز امن تقویت کرد زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد شرط بندی های خود در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم هستند.

شاخص دلار آمریکا ICE، معیاری برای ارز در مقابل سبدی متشکل از شش رقیب اصلی، 0.7 درصد کاهش یافت و به 102.71 در صبح روز پنجشنبه رسید و آن را در مسیر کاهشی جزئی قرار داد.

این شاخص در روز جمعه در نتیجه گزارش اشتغال 1.1 درصد افزایش یافت و به 102.92 رسید و به بالاترین حد یک ماهه 103.96 در روز سه‌شنبه پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که برای تعدیل تورم و گرمای سرخ، افزایش اضافی نرخ بهره لازم است، افزایش یافت. بازار کار ایالات متحده

این افزایش سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا پس از پایان دوره‌ای که شاخص را به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر رساند، این سوال را مطرح کنند که آیا یک فدرال رزرو هنوز هم می‌تواند دلار را حفظ کند و به آن در جبران تمام زیان‌های خود در چهار ماه گذشته کمک کند. بر اساس داده‌های بازار داوجونز، شاخص دلار از اواسط اکتبر 8.7 درصد کاهش یافته است، به دنبال اکثریت سال 2022 که در آن افزایش یافت.

استیو بارو، رئیس استراتژی G-10 “عزم فدرال رزرو برای حذف تورم از اقتصاد باعث افزایش ارزش دلار نمی شود.”

استیو بارو، رئیس استراتژی G-10 در بانک استاندارد، معتقد نیست که عزم فدرال رزرو برای حذف تورم از اقتصاد باعث افزایش ارزش دلار شود.

Steve Barrow, head of G-10 strategy

بارو در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر شد گفت: تا زمانی که بازار مطمئن باشد که فدرال رزرو در اوج چرخه نرخ است یا نزدیک به آن است و همچنان احتمال کاهش نرخ در سال آینده را می بیند، دلار باید کاهش یابد.

وی افزود: از نظر ما، اگر ثابت شود فدرال رزرو به دلیل فشار بازار کار و احتمالاً سایر متغیرهایی که افزایش های چندگانه نرخ را تهدید می کنند، دوباره پشت منحنی تورم قرار گرفته است، احتمال افزایش قوی و طولانی دلار ناشی از سیاست پولی به تنهایی به وجود می آید.

بارو و تیم او اذعان دارند که ممکن است فدرال رزرو نیاز به افزایش نرخ های بهره “تا حدودی” بالاتر از اجماع بازار داشته باشد، که ممکن است به نفع دلار باشد، اما بانک مرکزی بعید است که این نرخ را برای مدت زمان طولانی حفظ کند.

معامله گران پیش بینی می کنند که تا ماه مه، نرخ فدرال صندوق ها به 5.5-5.25 درصد برسد. با توجه به ابزار FedWatch CME، آنها همچنین پیش‌بینی کردند که تا پایان سال 2023 نرخ 25 واحد پایه کاهش یابد.

بارو و تیم او بر این باورند که “دوره هایی در طول سال” وجود خواهد داشت که دلار تقویت شود، احتمالاً در نتیجه تغییر انتظارات نرخ فدرال رزرو. با این حال، “این دست اندازها در جاده نباید جهت کلی را از نظر ما تغییر دهد، که برای دلار ضعیف تر در سال 2023 است” و این “بازگشت” برای تشویق دلار برای آزمایش بالاترین سطح خود در سال 2022 کافی نخواهد بود.

در 9 ماهه اول سال 2022، شاخص دلار 19 درصد افزایش یافت و در اواخر سپتامبر به 114.78 رسید.

Charalampos Pissouros، تحلیلگر ارشد مالی در XM Investment، معتقد است که هر گونه احیای بیشتر دلار آمریکا در آینده نزدیک می تواند با انتشار داده های اقتصادی حیاتی اضافی در هفته بعد به خطر بیفتد.

پیسوروس در یادداشتی نوشت: انتظار می‌رود گزارش تورم ژانویه نشان دهد که هم اعداد اصلی و هم اعداد اصلی به کاهش خود ادامه داده‌اند، که می‌تواند گمانه‌زنی‌ها در مورد اوج پایین‌تر نرخ‌های بهره آمریکا و همچنین کاهش بیشتر نرخ‌ها در اواخر سال جاری را احیا کند. در روز چهارشنبه

او خاطرنشان کرد که اگر بازدهی خزانه داری آمریکا تحت فشار بیشتری قرار گیرد، ممکن است دلار دوباره فروخته شود.

شاخص نزدک کامپوزیت در روز پنجشنبه با افزایش معاملات سهام آمریکا 1.2 درصد افزایش یافت. شاخص S&P 500 0.9% افزایش یافت در حالی که Dow Jones Industrial Average 0.8% رشد کرد.

منبع: مارکت واتچ

5/5 - (1 امتیاز)

Recent Posts

متاتریدر چیست؟ آموزش متاتریدر 4 و 5 رایگان و حرفه ای

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که با انواع ابزارهای مالی،…

5 ماه ago

نحوه معاملات روزانه EURUSD: استراتژی ها، اندیکاتورها و مدیریت ریسک

به دنیای معامله روزانه خوش آمدید که در آن بازارهای مالی جهانی پیچیدگی های خود را نمایش می دهند. در…

6 ماه ago

نرخ تورم چیست، چگونه محاسبه می شود و تاثیر آن در فارکس؟ +پیش بینی نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مفاهیم کلیدی در علم اقتصاد است که نشان دهنده تغییرات قیمت کالا و خدمات در یک…

6 ماه ago

پیش بینی قیمت طلا چگونه است؟ | سیگنال طلا رایگان

قیمت طلا یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی است. طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند و…

6 ماه ago

رئیس جمهور آرژانتین، دلار را ارز ملی می کند! آیا دلارسازی برای ایران نیز مفید است؟

با سلام، من نوید رمضانی هستم و تحلیل گر مالی شما. در این مقاله خبری، قصد دارم به شما بگویم…

6 ماه ago

نقش اوپک در بازار نفت امروز | تصمیمات اوپک چقدر مهم است؟

سلام، من نوید رمضانی هستم، تحلیل گر مالی و علاقه‌مند به بازار نفت. در این مقاله قصد دارم با شما…

6 ماه ago