آموزش بورس

خرید پله ای چیست؟ آموزش کسب سود از خرید پله ای در بورس

ضمن عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان عزیزی که همواره ما را دنبال می کنید و به ما انرژی مثبت می دهید امروز در این مقاله می خواهیم راجب به خرید پله ای در بورس صحبت کنیم و این که مفهوم خرید پله ای را اگر بخواهیم به روش ساده بگوییم یعنی خرید سهام در چند مرحله که این مراحل با هم متفاوت می باشند و در مدت زمان های مختلف و همچنین با قیمت های متفاوت می باشد و یک فاصله زمانی بین این مراحل خرید سهام وجود دارد که در ادامه بیش تر توضیح خواهیم داد. با سایت ایران بورس همراه باشید.

خرید پله ای چیست؟

هنگامی که کارشناسان از روند صعودی و رشد یک سهام اطلاع دارند ولی از روند کوتاه مدت آن چیزی نمی دانند دست به خرید پله ای می زنند که در چند مرحله صورت می گیرد که در هر بار خریدی که انجام می دهند مقداری از سرمایه برای انجام سفارش ها به بازار راه پیدا می کند و در این حالت می باشد که اگر فرد کارشناس یا معامله گر به درستی پیش بینی نکرده بود دچار ضرر زیادی نشود و می توان گفت که این روش بسیار هوشمندانه می باشد و در هنگام ضرر همه دارایی یک فرد یا شرکت از بین نمی رود که خرید پله ای در بورس به این معنا تعبیر می شود.

خرید پله ای یکی از روش های مستقیم برای خرید سهام در بورس می باشد که حتماً شما مخاطبان دوست داشتنی این اصطلاح را زیاد از افرادی که در بورس فعالیت می کنند شنیده اید که زمانی که افراد ماهر در بورس و کارشناسان از پتانسیل رشدی که یک سهام دارد خبر دارند اما از وضعیت کوتاه مدت آن اطلاعی ندارند.

خرید پله ای در روند صعودی

موقعی که قیمت یک سهام روند صعودی دارد افراد فعال در بورس خرید پله ای را انتخاب می کنند چرا که چون این خرید با فواصل زمانی مختلف انجام می شود در نتیجه اگر به طور اشتباه این گزینه را انتخاب کرده باشند و قیمت سهام دچار روند نزولی شود اما با این حال افراد ضرر و زیان نمی بینند و این مقدار ضرر کم می باشد در صورتی که که اگر این روش نبود ممکن بود تمام دارایی و اموال شان را از دست بدهند و چیزی برای آن ها باقی نماند.

خرید پله ای به روش مارتینگل

روش مارتینگل به وسیله ی یک فرد آمریکایی ایجاد شده است که در این روش افراد سرمایه های خود را به قسمت های نامساوی تقسیم می کنند و خرید های خود را با قیمت های متفاوت بر اساس آن ها انجام خواهند داد و می توان گفت در این روش احتمال برد و باخت با هم برابر می باشد که در آن روش احتمال موفق شدن بسیار بیش تر می باشد و از خوبی های این روش می توان به این موضوع اشاره کرد که زمانی که قیمت سهام از قیمت خرید های ابتدایی ما فاصله می گیرد می توانید قبل از رسیدن قیمت سهم به قیمت خرید تان از زیان خارج و به سود وارد شوید.

در بخش های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که خرید پله ای سهام یعنی چه و راجب آن به طور کلی صحبت کردیم که در ادامه بیش تر به آن خواهیم پرداخت و نیز گفتیم که خرید پله ای سهام چیست و درباره ی کارایی های آن نیز اشاره ای داشتیم که مهم ترین آن جلوگیری از ضرر زیاد و فراوان بود و شاید خیلی از شما افرادی که در حال خواندن این متن می باشید بخواهید بدانید که خرید پله ای در بورس چگونه است و چه کاری باید انجام دهید که در بخش های بعدی به طور مفصل صحبت می کنیم البته برای به دست آوردن اطلاعات بیش تر می توانید به مقالات دیگر مراجعه کنید.

خرید پله ای یعنی چه ؟ این سوالی می باشد که همه ی شما با شنیدن آن کنجکاو خواهید شد که خرید پله ای چیست و چه کاربردی دارد که ما در این مقاله به شما کمک کردیم تا بهتر مفهوم آن را بفهمید و زمانی که این جمله را از زبان افراد و فعالان بورس می شنوید تعجب نکنید و حیرت زده نشوید و منظور از خرید پله ای در بورس این می باشد که زمانی که روند صعودی دارد و ما از مدت زمان حاکم این روند صعودی در بازار خبر نداریم می توانیم از این روش استفاده کنیم که کمتر دچار ضرر شویم و به یک باره دارایی و اموال خود را نبازیم.

آموزش خرید پله ای در بورس

قطعاً هر فردی برای ورود به بازار بورس باید دانش کافی را در این باره کسب کند که البته این نوع خرید هم جزوی از آن می باشد که شما مخاطبان گرامی می توانید برای بهتر یاد گرفتم آموزش خرید پله ای در اینترنت فیلم ها و ویدیو های آموزشی را مشاهده کنید و از خواندن کتاب ها و مقالات آموزشی که در این باره نوشته اند غافل  نشوید و از آن جایی که باید به طور کامل و جامع این آموزش ها را ببینید آن را در مقاله ی دیگری بخوانید. روش خرید پله ای مارتینگل که گفتیم احتمال برد و باخت در آن به صورت پنجاه می باشد و هر کدام به یک میزان درصد موفقیت دارند که مانند یک شرط بندی از آن تعبیر کردیم که در این باره نیز آموزش های بسیار زیادی ارائه شده است که توسط افراد فعال در بورس و افراد موفق تعبیه شده اند.

در آموزش خرید پله ای شما افرادی که تمایل به کار و فعالیت در بورس و در این حوزه را دارید با همه ی کار هایی که باید انجام دهید آشنا می شوید و حتی با دیدن یک ویدیو چند دقیقه ای متوجه خواهید شد که جریان آن چیست و البته فراموش نکنید که در این روش خرید به صورت چند مرحله ای صورت می گیرد و با فواصل زمانی معین می باشد. اکنون می خواهیم کمی راجب به خرید پله ای طلا صحبت کنیم که این هم به همان صورت می باشد اما به جای سهام، طلا را خرید می کنند که باز این هم به صورت چند مرحله ای می باشد.

خرید و فروش پله ای

در بازاری که قیمت هر یک از سهام ها به طور مداوم در حال نوسان می باشد این نوع خرید یکی از روش هایی می باشد که باعث این می شود که افراد و یا شرکت ها کمتر دچار ضرر و زیان شوند و تنها با یک خرید تمام اموال و دارایی های خود را از دست نمی دهند و همین مزیت ها باعث شده تا بتوانیم بگوییم که خرید و فروش پله ای یکی از روش های توصیه شده به افراد فعال در بورس می باشد و به خصوص در زمانی که به تشخیص کارشناسان بازار روند صعودی دارد و اما مدت زمان آن مشخص نیست.

خرید و فروش پله ای چیست

این روش خرید و فروش مزیت های زیادی دارد اما در کنار همه ی این خوبی ها و مزیت ها دارای یک عیب نیز می باشد که چون این روش بیش تر از سمت معامله گر هایی بزرگی انجام می گیرد و با هر بار که بازار دچار افت قیمت می شود می توان قیمت خرید را به آن رساند که کمتر ضرر کرد ولی مگر این سرمایه و دارایی افراد چقدر می باشد که به طور نامحدود بتوان خرید کرد و قیمت ها را به هم نزدیک کرد.

افراد تازه وارد در بورس بهتر می باشد قبل از تصمیم به انجام هر نوع فعالیتی در این بازار پر نوسان از افراد و کارشناسان باتجربه و ماهر مشورت و کمک بگیرند و از آن ها بخواهند که با توجه به نوع روند صعودی و نزولی بازار به آن ها بگویند که چگونه و با چه روشی به خرید و فروش پله ای سهم بپردازند و چه فعالیت هایی را در خصوص خرید و فروش پله ای سهام انجام دهند تا بهترین نتیجه را دریافت کنند و دچار ضرر کمتر و سود بیش تری شوند.

ریسک معامله

می توان خرید و فروش پله ای را یک روش برای جبران ضرر دانست چرا که به صورت چند مرحله ای انجام می شود و باید دقت داشته باشید که اگر این خرید به درستی انجام نشود ممکن است که ریسک معامله افزایش یابد و به همین خاطر می باشد که باید دقت زیادی در انجام این روش داشته باشید و قبل از ورود به این فعالیت حتماً علم و دانش کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بازار بورس از آن خود کنید و از دارایی های خود بهتر حفاظت کنید.

هر فردی قبل از ورود به بورس باید با اصطلاحات عمومی و تخصصی حاکم در بازار بورس آشنا شد چرا که وقتی یک اصطلاحی را از زبان یک فعال در بورس می شنوید بدانید که مفهوم و منظور آن چیست و نا آگاهی باعث می شود که شما به فرد موفقی در این عرصه تبدیل نشوید و حتی تمام دارایی خود را در این بازار مالی از دست بدهید و تنها دچار حسرت و پشیمانی شوید پس حتماً به دانش و آگاهی خود و حتی راجب به اطلاعات عمومی خود نیز بیافزایید.

سوالات متداول

  1. خرید پله ای چگونه است؟

    خرید پله ای روشی می باشد که زمانی که بازار روند صعودی دارد اما کوتاه مدت بودن آن مشخص نیست از روش خرید پله ای استفاده می کنند.

  2. آیا روش خرید پله ای ایرادی دارد؟

    بله این روش در کنار مزایا هایی که دارد دچار یک عیب می باشد که در مقاله بیش تر به آن اشاره کردیم.

  3. آیا خرید پله ای تک مرحله ای می باشد؟

    خیر این روش به صورت چند مرحله ای و با فواصل زمانی معین انجام می گیرد که باید دقت کافی را به کار برد تا معامله دچار ریسک نشود.

به این مقاله امتیاز دهید :

Recent Posts

متاتریدر چیست؟ آموزش متاتریدر 4 و 5 رایگان و حرفه ای

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که با انواع ابزارهای مالی،…

5 ماه ago

نحوه معاملات روزانه EURUSD: استراتژی ها، اندیکاتورها و مدیریت ریسک

به دنیای معامله روزانه خوش آمدید که در آن بازارهای مالی جهانی پیچیدگی های خود را نمایش می دهند. در…

6 ماه ago

نرخ تورم چیست، چگونه محاسبه می شود و تاثیر آن در فارکس؟ +پیش بینی نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مفاهیم کلیدی در علم اقتصاد است که نشان دهنده تغییرات قیمت کالا و خدمات در یک…

6 ماه ago

پیش بینی قیمت طلا چگونه است؟ | سیگنال طلا رایگان

قیمت طلا یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی است. طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند و…

6 ماه ago

رئیس جمهور آرژانتین، دلار را ارز ملی می کند! آیا دلارسازی برای ایران نیز مفید است؟

با سلام، من نوید رمضانی هستم و تحلیل گر مالی شما. در این مقاله خبری، قصد دارم به شما بگویم…

6 ماه ago

نقش اوپک در بازار نفت امروز | تصمیمات اوپک چقدر مهم است؟

سلام، من نوید رمضانی هستم، تحلیل گر مالی و علاقه‌مند به بازار نفت. در این مقاله قصد دارم با شما…

6 ماه ago