اخبار فارکس

سهام تسلا، دستیابی به رشد بلندپروازانه تسلا دشوار خواهد بود

گزارش درآمد هر شرکتی شایسته بررسی دقیق است، اما شاید برای سهام تسلا بیشتر از این باشد. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در چند روز گذشته زمان زیادی را صرف کرده است تا هیئت منصفه را متقاعد کند که واقعاً در سال 2018 “تامین مالی” داشته است. قرارداد چند میلیارد دلاری پیشنهادی او برای خصوصی کردن شرکت به نظر نمی رسید. به اندازه یک درخواست معمولی برای وام مسکن خانه، پیش تأییدیه های کتبی داشته باشد!
با سرویس اخبار فارکس، فکتوری ایران بورس به روز بمانید.

عصر چهارشنبه، خطی در مورد جهت آینده شرکت دیدم. در این بیانیه آمده است که تسلا قصد دارد در سال جاری 1.8 میلیون دستگاه خودرو تولید کند تا “از CAGR بلندمدت 50%” (نرخ رشد مرکب سالانه) جلوتر بماند. تسلا چندین سال است که اعلام کرده است که در یک “افق چند ساله” قصد دارد تولید سالانه را تقریباً 50 درصد افزایش دهد. زمانی که هدف سال 2023 را با مقدار ایجاد شده در سال 2020 که کمی بیش از 500000 دلار بود مقایسه می کنیم، نرخ رشد بیش از 50٪ است. به نظر می رسد رشد امسال 31 درصد باشد. بیایید قبول کنیم که هنوز برای یک تولید کننده خودروهای جمع و جور قابل توجه است. تسلا فقط پنج سال پیش حدود 250000 وسیله نقلیه تولید کرد.

چشم انداز سهام تسلا در سال 2023

سهام تسلا تحلیل سال 2023

تسلا تمام تلاش خود را می کند تا ادعا کند که از نظر فنی، علی رغم کاهش شدید رشد، همچنان به هدف “چند ساله” دست خواهد یافت. قطعاً سرعت سهام تسلا بیش از حد انتظار کاهش یافته است: اکثریت مردم موافق هستند. این نشان می دهد که چرا تسلا احتمالاً به یک رشد مطمئن نیاز دارد. در حدود یک ماه گذشته، سرمایه گذاران نگران تحویل ناامیدکننده و کاهش قیمت در سه ماهه چهارم بوده اند. این موارد در نتایج روز چهارشنبه منعکس شد. بدون احتساب وسایل نقلیه اجاره‌ای و اعتبارات دولتی، موجودی کالا افزایش یافت و میانگین قیمت‌های فروش ضمنی برای اولین بار در یک سال به کمتر از 52000 دلار رسید، بدون احتساب خودروهای اجاره‌ای. تسلا 324 میلیون دلار درآمد معوق از بسته کامل خودران خود شناسایی کرد که منجر به افزایش تقریباً 800 دلاری برای این رقم شد. سود ناخالص هر وسیله نقلیه فروخته شده تقریباً 12300 دلار بود که کمترین میزان در نزدیک به دو سال گذشته است.

جریان نقدی آزاد نسبت به سال قبل سهام تسلا یک سوم کاهش یافت که به میزان قابل توجهی کمتر از پیش بینی ها بود. این تکان دهنده نیست، اما همچنان ناراحت کننده است. تعجب آور نیست، زیرا شرکت هایی که مایل به توسعه مکرر هستند با این موضوع مواجه می شوند که ظرفیت خود را سریعتر از فروش خود افزایش دهند. سال گذشته، تسلا 1.37 میلیون دستگاه خودرو تولید کرد، اما وب سایت آن ادعا می کند که توانایی تولید بیش از 1.9 میلیون دستگاه را دارد. افتتاح کارخانه های جدید و بزرگتر در بازارهای مختلف از مکزیک تا اندونزی پیش بینی می شود. با وجود اینکه سهام تسلا حدود یک سال است که در حال کاهش بوده است، اما همچنان با 77 درصد حق بیمه نسبت به S&P 500 معامله می‌شود که بر اساس چندین تخمین سود آینده که اکنون نادرست به نظر می‌رسد، معامله می‌شود.

تسلا هنوز برای رشد قیمت دارد، اما داستان رشد با استفاده از میانگین درصدهای سالانه و اتکای آشکار به کاهش قیمت مختل شده است. اینها به ویژه به شهرت تسلا آسیب می رساند زیرا خودروسازان استاندارد با درآمدهای مضرب کمتر از 10 (تسلا 32 برابر است) از کاهش قیمت برای جابجایی محصول استفاده می کنند. حتی بدتر از آن، اگرچه خودروسازان سنتی خودروهای کمتری می فروشند، اخیراً قیمت های خود را کاهش نداده اند. این تا حدی به این دلیل است که همه‌گیری زنجیره‌های تامین را مختل کرد و موجودی‌های فروشندگان را کم گذاشت و به صنعت قدرت قیمت‌گذاری بی‌سابقه‌ای داد.

شرکت فورد موتور از این اطلاعات برای هماهنگی بهتر تولید خود با فروش خود استفاده کرد. به یک معنا، با تلاش تسلا برای توسعه، برعکس این اتفاق رخ داده است. ماسک در جریان پرسش و پاسخ چهارشنبه شب از قابلیت‌های هوش مصنوعی تسلا تمجید کرد. ارزش تسلا برای مدت طولانی افزایش یافته است، زیرا به نظر می رسد که این شرکت چیزی بیش از تولید خودرو انجام می دهد، اگرچه این استراتژی در سال های اخیر کمتر موثر بوده است. امسال تسلا ملزم به تولید ربات تاکسی یا ربات های راه بر نخواهد بود. به نظر می رسد ماسک معتقد است که تقاضای پایین و رکود احتمالی موانعی برای شرکت خواهد بود. سرمایه گذارانی که انتظاراتشان در سال گذشته بر باد رفته است، باید برای دوز دیگری آماده شوند.

با سرویس اخبار فارکس ایران بورس ” فارکس فکتوری ایران بورس” اخبار و انواع تحلیل معامله گران به زبان فارسی در اختیار شماست.
منبع: بلومبرگ

به این مقاله امتیاز دهید :

Recent Posts

متاتریدر چیست؟ آموزش متاتریدر 4 و 5 رایگان و حرفه ای

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی حرفه ای است که به شما این امکان را می دهد که با انواع ابزارهای مالی،…

5 ماه ago

نحوه معاملات روزانه EURUSD: استراتژی ها، اندیکاتورها و مدیریت ریسک

به دنیای معامله روزانه خوش آمدید که در آن بازارهای مالی جهانی پیچیدگی های خود را نمایش می دهند. در…

6 ماه ago

نرخ تورم چیست، چگونه محاسبه می شود و تاثیر آن در فارکس؟ +پیش بینی نرخ تورم

نرخ تورم یکی از مفاهیم کلیدی در علم اقتصاد است که نشان دهنده تغییرات قیمت کالا و خدمات در یک…

6 ماه ago

پیش بینی قیمت طلا چگونه است؟ | سیگنال طلا رایگان

قیمت طلا یکی از موضوعات مورد توجه سرمایه گذاران و تحلیلگران مالی است. طلا به عنوان یک دارایی ارزشمند و…

6 ماه ago

رئیس جمهور آرژانتین، دلار را ارز ملی می کند! آیا دلارسازی برای ایران نیز مفید است؟

با سلام، من نوید رمضانی هستم و تحلیل گر مالی شما. در این مقاله خبری، قصد دارم به شما بگویم…

6 ماه ago

نقش اوپک در بازار نفت امروز | تصمیمات اوپک چقدر مهم است؟

سلام، من نوید رمضانی هستم، تحلیل گر مالی و علاقه‌مند به بازار نفت. در این مقاله قصد دارم با شما…

6 ماه ago