بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم برای حفظ ارزش پول چیست؟


تورم وضعیتی است که هر چند دفعه یک بار، اقتصاد یک ملت را درگیر می کند. زمانی که می خواهید یک سرمایه گذاری(در زمان تورم و رکود) را آغاز کنید از قبل در تلاش باشید که اطلاعاتی در مورد تورم و بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم را به دست آورید. وقتی که می خواهید شروع به سرمایه گذاری کنید، اول به اوضاع بازار و سپس به شرایط اقتصادی کشور دقت کنید. در زمان تورم مراقب باشید که اگر سرمایه گذاری دارید آن را رها کنید و از آن دست بکشید البته در صورتی که از ابتدا سرمایه گذاری را درست شروع نکرده باشید.

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم ایران

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم ایران

اگر دقت کنید، متوجه می شوید که سرمایه گذاری کردن در زمان تورم ریسک بالاتری نسبت به سرمایه گذاری در رکود است. به همین دلیل بهترین کار استفاده از گفته های یک مشاور است و یا مشورت با افرادی که از این کار تجربه دارند و یا تا به حال آن را انجام دادند. اگر شما قبل از تورم سرمایه گذاری را شروع کردید می توانید زمانی که تورم اقصادی است سود بالایی کسب کنید. به زبان ساده اگر شما سرمایه گذاری طلا را قبل از تورم شروع کردید، بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم محسوب می شود. البته توجه داشته باشید باید سرمایه گذاری خوبی را از قبل شروع کرده باشید که در زمان تورم سرمایه گذاریتان جواب بدهد.

نکته مهم دیگر برای بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم، سنجیدن زمان است. این یعنی شما زمان درست سرمایه گذاری را انتخاب کنید و سپس سرمایه گذاری را آغاز کنید و وارد بازار شوید.

اگر در زمان رکود بخواهید سرمایه گذاری کنید بهتر است که سهام شرکت های پر سود را خریداری کنید. ولی در زمان تورم اوضاع کاملا متفاوت است و شما باید دیدتان را نسبت به اوضاع تغیر دهید. بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم زمانی است که شما به بازار سرمایه به صورت حرفه ای نگاه می کنید و به صورت حرفه ای دست به سرمایه گذاری می زنید. برای مثال می توانید کالا یا صنایعی را خریداری کنید که در هنگام تورم اقتصادی از آن بهره ببرید.

به طور کلی برای اینکه بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم را داشته باشید بهتر است که:

۱.در زمان درست سرمایه گذاری کنید.

۲.در بازار سرمایه گذاری حرفه ایی تر ورود کنید.

۳.در بازار سکه و ارز و طلا با احتیاط قدم بردارید.

بهترین سرمایه گذاری در تورم بالا

بهترین سرمایه گذاری در تورم بالا

در زمان های گذشته تورم بالا وجود نداشته چون افزایش قیمت بالا و قابل توجه ای هم نبود است. به همین دلیل در گذشته شاید مردم یک کالا را در چند سال متوالی به همان قیمت قبل خریداری می کردند. بنابراین طی چند سال قیمت کالا را اندکی افزایش می دادند.

در زمان تورم بهترین سرمایه گذاری در تورم بالا:

۱. سرمایه گذاری مسکن: عده ایی معتقدند که بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم مسکن است چون هم می توان از آن استفاده کرد و هم قیمت آن رو به افزایش است. بنابراین مردم بهترین سرمایه گذاری را در مسکن می بینند،

ولی همانطور که گفتیم هر بازار معایب و مزایای خود را دارد. مهم ترین خوبی مسکن این است که ریسک بالایی ندارد.

۲. ارز: ارز ها بهترین سرمایه گذاری را دارند و همیشه دارای علاقه مندان مخصوص به خود است. همچنین ارز ها دارای نوسانات قیمت هستند که بازار مطلوبی را برای سرمایه گذاران به وجود آورده است‌. علاوه بر اینکه سرمایه گذاری ارز ها ریسک بالایی دارد اما در آن پول زیادی است.

۳. سکه و طلا: از گذشته این سرمایه گذاری مورد توجه بوده تا حالا و همچنان هم به خرید سکه و طلا اهمیت می دهند‌. و سکه و طلا، همواره دارای ارزش های بسیار است.

و دیگر اینکه محدودیت زمان ندارند و در هر زمان می توان اقدام به خرید سکه و طلا کرد.

۴. سرمایه و سهام: سرمایه گذاری در بورس طرفداران زیادی دارد و علاوه بر آن دارای سود بالایی است. همچنین پیش بینی می شود که سود آن افزایش یابد. چون بورس نیاز به سرمایه بالایی ندارد سرمایه گذاران زیادی دارد.

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم در فارکس

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم در فارکس

اوضاع تورم(تورم مثبت و منفی) رو همه سرمایه گذاری ها تاثید می گذارد. تورم می تواند به دلیل:

۱.تورمی که از افزایش تقاضا به وجود می آید.

۲.افزایش تورم به دلیل هزینه های بالا

۳.تورم ساختاری

هر نوع این تورم ها می تواند روی بازار سرمایه گذارای تاثیر مثبت و یا منفی بگذارد. یکی از تاثیر های تورم بر فارکس تضعیف ارزش های ارز است که باعث می شود ارزش پول ملی کاهش یابد و ارزش پول خارجی افزایش پیدا کند. اگر ارز ها تضعیف شوند و ارزش آن پایین آید افراد کمتری برای سرمایه گذاری به سمت فارکس و سایر ارز ها می ایند. در صورتی که تورم افزایش یاید بر همه تجارت ها تاثیر می گذارد و باعث فرار سرمایه گذاران خارجی و داخلی می شود. همچنین می توان گفت که رشد قیمت ها و تورم محرک اصلی بازار است.

نکته مهم در بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم در فارکس انتخاب هوشمندانه و عاقلانه است. سپس اینکه آموزش های فراوان را ببینید تا به طور دقیق متوجه شوید چه زمانی سرمایه گذارای کنید و در چه زمانی ار آن استفاده کنید. معمولا گفته می شود که سرمایه گذاری هایی که یا سرمایه اندک شروع شود می تواند جزء بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم باشد. بهتر است که همیشه از تمام اخبار تورم، بورس، فارکس مطلع باشید.

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم در بورس ایران

بین بورس و تورم رابطه بسیاری وجود دارد. برخی معتقدند که رشد بورس به دلایلی چون برانگیختن تورم معرفی می کنند. خیلی از افراد دلیل اول رشد بورس را افزایش ثروت می گویند که باعث افزایش تقاضا کالا و خدمات می شود و به همین دلیل رشد بورس به علت افزایش تورم کالا ها است.

بهترین زمان سرمایه گذاری در زمان تورم در بورس ایران زمانی است که اوضاع بازار خوب تلقی شود و شرایط اقتصادی و تورم و بازار خوب و مثبت باشد.

 در زمان تحریم ایران

در زمان تحریم ایران

با توجه به اوضاع بازار، تحریم ها، اُفت ارزش پول داخلی، افزایش نرخ تورم همواره سرمایه گذاران به دنبال راه ها و زمینه های مناسبی هستند. تا علاوه بر از دست ندادن سرمایه ها، سود آن را افزایش دهند. اما این میان افراد زیادی به دنبال موقعیتی هستند که بتوانند بهترین سرمایه گذاری در زمان ارز و در تحریم را داشته باشند.

سرمایه گذاری در زمان تحریم در بانک می تواند گزینه مناسب و خوبی باشد. حتی قبل از تحریم هم سپرده گذاری در بانک ها بسیار پر اهمیت بود وعلاوه بر تحریم ها سودی که سپرده گذاری در بانک دارد تقریبا خوب و مناسب است. به طوری که سود آنها بیشتر از تورم بوده است(این گفته بر اساس سخن کارشناسان بازار و تورم است) اما امروزه گفته می شود. به دلیل رکود و تحریمی که در بازار ها وجود دارد سود آن اندکی کاهش یافته است. تحریم ها ضرر هایی را برای بانک ها به وجود آورندند چون:

۱. کاهش توانمندی بانک ها

۲. اُفت سودآوری بانک ها و شرکت

۳. کاهش اعتماد عمومی به بانک ها

بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم و رکود

نوع سرمایه گذاری در زمان تورم و رکود متفاوت است. در بالا گفتیم که تورم وضعیتی است که هر چند دفعه یک بار اوضاع اقتصادی یک کشور را درگیر می کند. درباره رکود هم همین تعریف را استفاده می کنیم.

نکته مهم در مورد رکود این است که تلاش کنید که :

۱.در این دوران سرمایه و یا پس انداز خود را افزایش دهید.

۲.قسمتی از سرمایه خود را برای خرید اوراق کنار بگذارید.

۳.سهام برخی صنعت ها را خریداری کنید. اگر دقت کنید در بالای متن گفتیم در دوران رکود بهتر است که سهام شرکت ها را خریداری کنید اما در زمان تورم اوضاع کاملا متفاوت است.

۴.سود بانکی هم می تواند باعث شود که بهترین سرمایه گذاری را در زمان تورم و رکود شروع کنید.

۵.سرمایه گذاری در بازار مسکن، طلا و سکه هم می تواند در زمان تورم و رکود، بهترین گزینه باشد.

سوالات متداول

  1. در زمان تورم روی سهام شرکت های بزرگ سرمایه گذاری کنیم ؟

    در زمان تورم بر عکس حالت های عادی بهتر است روی سهام شرکت های بزرگ مانور ندهیم . مثلا باید بدنبال صنایع و شرکت هایی باشیم که بیشترین سود را از تورم می برند.

  2. آیا تحریم ها سود های بانکی را پایین تر می آورد؟

    خیز تحریم ها باعث ایجاد تورم غیر قابل کنترل شده اند و بانک ها نیز با دستور بانک مرکزی نرخ سودهی خود را بالا می برند.

  3. آیا تورم در بازار فارکس نیز تاثیر می گذارد؟

    بله، مثلا وقتی کشوری 20% ارزش پولی خود را از دست دهد، مقابل دلار تقریبا ارزشش 20% پایین تر خواهد آمد. و کسی که در بازار فارکس دز سمت درست قرار بگیرد می تواند منتفع شود.

به این مقاله امتیاز دهید :

شهریار حقیقیمشاهده نوشته ها

به مدت 8 سال تحلیلگر بازار فارکس بوده و همراه شما در سایت ایران بورس هستم. تجربیات خودم را در ایران بورس با شما به اشتراک می گذارم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *