بازده اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده در سه ماهه سوم در 4.9٪ ثابت ماند

بازده اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده در سه ماهه سوم در 4.9٪ ثابت ماند

اقتصاد ایالات متحده در فصل سوم سال با نرخ سالانه ۴.۹٪ رشد کرد و این رقم بالاتر از پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بود. این رشد ناگهانی با وجود کاهش سرعت رشد در بازارهای جهانی رخ داد. تولید ناخالص ملی، که معیار رسمی اقتصاد است، ۴.۷٪ بیشتر از انتظارات بود. علاوه بر این، سفارشات کالاهای ماندگار در مهرماه ۴.۷٪ افزایش یافت که عمدتا به خاطر قراردادهای جدید هواپیمایی بود. در همین حال، تعداد درخواست‌های بیکاری و عجز تجاری کالاهای ایالات متحده نیز در ماه سپتامبر افزایش داشتند و بازده اوراق خزانه 10 ساله ایالات متحده در سه ماهه سوم در 4.9٪ ثابت ماند. با اخبار فارکس ایران بورس همراه باشید.

بازده اوراق خزانه دولتی ۲، ۱۰ و ۳۰ ساله نسبت به روز قبل کمی کاهش یافت. نرخ سود اوراق خزانه ۲ ساله به ۵.۱۰۴٪، نرخ سود اوراق خزانه ۱۰ ساله به ۴.۹۳۶٪ و نرخ سود اوراق خزانه ۳۰ ساله به ۵.۰۷۶٪ رسیدند.

بازارها قبل از اعلام این داده‌ها، با احتمال بالا (۹۸.۲٪) پیش‌بینی می‌کردند که فدرال رزرو آمریکا در ۱ نوامبر نرخ بهره را در بازه ۵.۲۵٪ تا ۵.۵٪ حفظ کند. اما حالا، احتمال اینکه در جلسه دسامبر نرخ بهره ۲۵ واحد پایه بالاتر برود و به بازه ۵.۵٪ تا ۵.۷۵٪ برسد، به ۲۴.۴٪ رسیده است.

در همین راستا، نرخ سود اوراق خزانه آلمانی ۱۰ ساله هم در بازار اروپا ۲.۴ واحد پایه کم شده و به ۲.۸۵۹٪ رسیده است. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا همانطور که پیش‌بینی می‌شد، نرخ بهره را ثابت نگه داشت و نرخ سپرده را در ۴٪ حفظ کرد.

تحلیل‌گران عنوان می‌کنند: “بعضی از اقتصاددانان شک دارند که رشد فصل سوم پایدار باشد و معتقدند که در فصل چهارم سرعت آن کاهش خواهد یافت. البته هنوز زود است که بگوییم رشد کمتر از انتظار خواهد بود، مخصوصاً بعد از سه فصل رشد قوی‌تر از پیش‌بینی.”

به این مقاله امتیاز دهید :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *